Mobilbloggar från Östra sjukhusets inte så bekväma sjukhussäng.. Vill bara skriva ett litet inlägg så ni vet att jag lever fortfarande :p

Natten mellan söndag-måndag vaknade jag vid 2 tiden av att jag hade så fruktansvärt ont i övre delen av magen, var helt genomsvettig och illamående.

Jag väckte Adde och bestämde oss för att åka till gamlestans jourhavande vårdcentral, det brukar aldrig va kö där :) Mycket riktigt fick jag snabbt komma in å få hjälp, vid detta laget hade jag börjat kräkas oxå. Tyvärr kunde dom inte göra så mycket i gamlestan så dom remitterade mig till Östras akutmottagning.

Här fick jag oxå relativt snabb hjälp och smärtstillande så att jag kunde slappna av och andas ordentligt, å inte behövde ha så galet ont! Det hjälpte jättebra å jag kunde sova en stund (stackars Adde fick sitta på en stol brevid) :(

Under dagen har dom tagit massa prover på mig, undesökt mig och fortsatt ge mig smärtstillande.. Å jag har fortsatt ha ont, kräkas och sova om vartannat :p

Dom gjorde en Gastroskopi på mig oxå.. Det va fan bland det värsta jag varit med om! Dom kör ner en slang med kamera, ner i halsen ner till magen.. Orkar inte berätta mer om det, mår så sjukt illa bara jag tänker på det!

Dom hittade inget där iaf, så nu misstänker läkaren att det kan vara gallan som är inflammerad eller nått sånt. Han var här inne nyss å sa att ett ultraljud är bokat för imorgon, och beroende på vad det visar kan det eventuellt bli en operation där dom tar bort gallblåsan om jag fattade det rätt..

Aja vi får se hur det går.. Nu ska jag sova medans de smärtstillande ligger på topp! ;D puss och gonatt! <3

Kommentera

Publiceras ej