Hallå!
 
Jag är fortfarande oerhört sliten, men den allra värsta huvudvärken börjar lätta iallafall.
 
Tänkte iallafall skriva en kort recension om hur jag tycker att hårvårdsserien från Pantene Pro-V har fungerat på mitt hår, nu när jag har använt det ett tag. Efter första användningen skrev jag första recensionen den 28/8, hittas här; http://johannawesterberg.blogg.se/2012/august/pantene-pro-v-forsta-recensionen.html
 
Schampot: Är VÄLDIGT drygt och löddrar mycket, jag behöver använda mindre än hälften så mycket som med andra schampon. Luktar jättegott och fräscht, och doften sitter i i flera dagar. Flaskan är normalstor och lätt att öppna.
 
Balsamet: Även detta väldigt drygt, behövs ytterst lite. Relativt lätt att tvätta ur, med tanke på hur krämigt det är. Luktar jättegott, känns vårdande. Bra flaska med "korken i botten", också lätt att öppna.
 
Inpackningen: Den drygaste inpackning jag någonsin testat! Med allt mitt hår brukar jag behöva använda en halv burk för att verkligen få in allt i håret, här räcker det med samma mängd som jag vanligtvis behöver använda av balsamet! Den är inte lika tjock som inpackningar vanligtvis brukar vara (de jag testat innan), men jag tycker faktiskt detta kändes bättre :) Det känns som att denna verkligen "går in" in håret, inte bara lägger sig utanpå.
 
Värmeskyddande Leave-in Spray: Denna har jag inte använt så jättemycket eftersom jag inte stylar håret med värme så ofta. Tror att man måste använda det oftare och t ex torka håret med hårtork oftare för att märka någon skillnad. Däremot har den även lite "glanseffekt" på håret, vilket jag märke av. Det var inte för mycket så att det såg fejkat ut, utan bara lagom, fint!
Det enda dåliga jag kan säga är att jag inte gillade att sprayen kom i en rak stråle, hade varit bättre om den träffat håret mer "utspritt", om ni förstår hur jag menar..? :P Lättare att få det jämt fördelat då.
 
Effekt på mitt hår av denna serie: Mitt hår blev mindre frissigt, väldigt lent och glansigt (nästan lite för "fint", gillar det lite ruffsigt :P). Men tycker väldigt mycket om serien och kommer nog fortsätta att använda den i framtiden! Ska nog prova dom produkter som är till för tunt och fint hår istället, de ska ge mer volym. De kanske får mer den effekt som jag helst vill ha! :)
 
 

Kommentera

Publiceras ej