Det är något med mig och promenader. Vet inte varför, men jag har sjukt svårt för att ta mig i kragen och gå ut och gå. Och jag vet att jag borde, speciellt på morgonen, eftersom det hjälper mot stelheten i kroppen efter natten. Jag är riktigt trögstartad på morgonen och en promenad hjälper mig att komma igång, vakna till, sätta igång blodcirkulationen och förbränningen. Bara positiva effekter, men ändå har jag så svårt för det!

Men idag samlade jag kraft, hämtade inspiration av Emmelie som är ute och promenerar för jämnan, och tog mig ut. Och nu känns det jävligt bra!! Spänningshuvudvärken som jag vaknade med är nästan borta och stelheten är dämpad. Förstår inte varför detta är så jobbigt för mig, när det nu för tiden nästan känns enkelt att ta sig till gymmet varje dag..? Rutin, antagligen.. Jag ska verkligen jobba på att få in denna vana, inte varje dag kanske, men så ofta jag orkar och kan. Skitsamma hur långt eller snabbt jag går, till en början är det viktigaste att jag bara TAR MIG UT!

Kommentera

Publiceras ej