För ett litet tag sedan så fick jag en förfrågan om ett länkbyte här på bloggen, från en man vid namn Joakim Dahlin. Joakim är själv reumatiker och driver en webbshop med olika slags hjälpmedel för reumatiker. Såhär skriver han på hemsidan;
 
"Jag heter Joakim Dahlin och är VD på Reuma Shop AB.

När jag för ungefär ett år sedan var i ett rejält skov så kände ville jag ha rätt produkter för att må bättre men kände att det inte riktigt fanns rätt produkter på rätt ställe, därför grundade jag Reuma shop AB. Jag hoppas att du kan hitta något som kan hjälpa dig i din vardag." http://www.reumashop.se

När jag gick in och läste på sidan så kände jag direkt att jag vill vara med och sprida informationen om att denna webbshop finns! Jag tycker att Joakims initiativ att starta ett företag "För Reumatiker, Av Reumatiker" är kanonbra! Man har alltid bäst insikt i vad andra kan tänkas behöva för att underlätta vardagen, när man själv vet hur det är att vara sjuk.

På Reuma Shop finns inte bara produkter, utan även fakta om olika reumatiska sjukdomar. Du hittar också många bra tips och råd för reumatiker, gällande bl a sovrutiner, träning, läkarbesök, att arbeta som sjuk, smärtlindring mm. Från hemsidan;

"Vi kommer fortfarande att ha reumatism men vi kan få ett bättre och behagligare liv. Att slippa fråga om hjälp och vara mer självständig är mycket värt. Här hittar du nästan 550 produkter och hjälpmedel som kan hjälpa dig och andra i din närhet. Här hittar du även tips och råd som kan hjälpa en reumatiker." http://www.reumashop.se

Så gå in och kika!! Även om du själv inte är reumatiker så kanske du har en vän, en familjemedlem eller en arbetskollega som skulle kunna dra nytta av produkterna på sidan :)

http://www.reumashop.se

 

Kommentera

Publiceras ej